Groep 4-5C

Onze klas heeft 22 leerlingen. 11 kinderen in groep 4 en 11 in groep 5.
We hebben een fijne start gehad, waarin we elkaar goed leren kennen en ontdekken wie er in onze klas zitten.

Welke leerkrachten?
Maandag tot en met vrijdag staat juf Sanne voor de klas. We hebben ook juffen en meesters die extra hulp bieden. Dit zijn meester Lennart en juf Monique. Juf Inge geeft de gymles op maandag. Gedurende het jaar zijn er ook stagiaires bij ons in de groep.

Leren en werken
Elke dag staan lezen, rekenen en spelling op onze planning. Iedere ochtend starten we met (LIST) lezen in onze eigen groep of bij een andere juf. We lezen dan in een zelfgekozen boek uit onze schoolbieb. Bij rekenen en spelling werken we op ons wisbordje, in ons werkboek en af en toe ook op de tablet/laptop. Daarnaast zijn we ook druk bezig met het netjes leren schrijven (verbonden schrift).
Naast deze zaakvakken doen we ook creatieve opdrachten zoals op de woensdag met ateliers. Hieronder valt bijvoorbeeld ook drama, muziek en dus allerlei creatieve activiteiten. Dit doen we groepsdoorbrekend met alle groep 4/5.
Elke maandag en vrijdag gymmen we in de gymzaal in de Markering.
In groep 5 gaan we ook op de vrijdagmiddag naar school en dan doen we o.a. Engels, verkeer.

Thematisch werken
Vanaf de herfstvakantie gaan we meer in thema’s werken. De vakken taal, begrijpend lezen en wereldoriëntatie geven we in één thema. Zo creëren we meer betrokkenheid bij de kinderen en leren ze op een betekenisvollere manier.

Veilige en fijne sfeer
Onze klas is een plek waar iedereen zichzelf mag zijn. Dit vinden we allemaal belangrijk . Met de klas hebben we klassenafspraken gemaakt waar we ons aan houden. We werken goed samen en helpen elkaar. We hebben er zin in en gaan er een top jaar van maken met elkaar.

Kom gerust een keer binnenlopen tijdens de aangegeven inloopmomenten.